Shopping og afslapning

Tirsdagen gik primært med shopping og en tur i poolen. Vi var også forbi en kæmpe outsource butik. Der kunne både købes almindelige outsource ting og så havde de en kæmpe afdeling med våben.

Aftensmaden blev indtaget på Five guys som er en burgerbar. Noget dyrere end Burger King og McDonalds, men også meget bedre. Deres Milk Shake var helt fantastiske. Min var med jordbær og der var brugt rigtige bær.
Onsdag skulle vi kører langt. Vi skulle retur til Fort Lauderdale. En køretur på ca 3 1/2 time. Endnu engang var ungerne super seje og der var ingen brok på turen. Inden vi skulle checke ind på hotellet brugte vi nogle timer i Sawgrass Mills. Og selvfølgelig skulle vi også på The cheesecake factory. Det havde ungerne i den grad glædet sig til.

Vi ankom til hotellet i mørket og måtte lige en tur ned på stranden

Torsdag formiddag spiste vi sent morgenmad. Vi havde bestilt bord til kl 15.45 til thankgiving dinner.

Inden morgenmaden var vi lige nede og se løb. Det var egentlig meningen vi selv skulle have løbet, men det kostede det samme som Kenny space center

Så dagen blev brugt på afslapning. Sarah og jeg ved poolen og Jacob og Claus på værelset, hvor de samlet LEGO.

Vi gik ned til Galleria, hvor vi skulle spise. Restauranten var lette kaotisk og vores bord var en time forsinket. Men endnu engang var ungerne fantastiske og de voksne glade for vi ikke havde fået bord kl 18.

Kennedy Space Center

Mandag blev brugt på en tur til Kennedy Space Center. Det blev til en hel dag med raketter, rumfærger og astronauter. Det var en utroligt spændende oplevelse og selvom det hele i sagens natur forgik på engelsk så fuldt begge unger med efter bedste evne.

Gaylord

Søndag startede med en tur på Waffel House. Det var med på Sarah liste over ting hun gerne ville opleve i USA.

Derefter gik turen ud til et outlet. Vi skulle bare lige shoppe et par timer, men tiden gik lige pludselig hurtigt og ungerne var lidt trætte. Inden vi satte kursen mod hotellet ville Claus gerne vise os Gaylord, som er et kæmpe stort hotel. Det var der, der var konference sidst han var med arbejdet i Orlando.

Fort Desoto

Der er været lidt stille fra os de sidste dage. Dagene har været rimeligt tæt pakket med kørsel, shopping og oplevelser.

Lørdag kørte vi fra hotellet og ud i en national park. I parken, som var kæmpe stor lå et lille fort. Fortet var blevet bygget til at bestykke indsejlingen til Tampa, men har vist kun været brugt til træning.

Oppe på fortet var den mest fantastisk udsigt. Jacob var meget betaget. Sarah ville hellere ned til vandet.

Ude på molen var folk i fuld gang med at fiske. Faktisk var der både borde og rindende vand, så fiskene kunne renses med det samme. Ude for enden af molen, så vi delfiner. Ellers rettere vi så enten rygfinnen eller halen. Men ungerne var meget begejstret. Vi så også pelikaner.

Derefter blev kursen sat mod Orlando og det gik resten af dagen så med. Amerikanerne holder meget i kø.

Fra everglades til orlando

Da vi vågnede onsdag i everglades, skulle vi have morgenmad. Da vi havde fået morgenmad, tog vi en tur med airboats. Vi så ingen alligatorer på turen. Da vi så kørte fra everglades tog vi en køretur hvor du kunne se alligatorer og andre dyr. På turen var der et stoppested hvor du stoppede så du kunne kigge ned i en sump. Nede i sumpen lå der en masse store alligatorer. Da vi havde kørt turen færdig landede vi i fort Meyers.

Da vi ankom til fort Meyers sidst på eftermiddagen var vi i poolen på hotellet. Vandet var lidt koldt. Vi gik over i Edison mall, hvor vi fik aftensmad og shoppet en lille smule. Om morgen i fort Meyers, fik vi dejlig morgenmad. Da vi havde pakket vores ting, kørte vi til sanibel Island. Der var vi på en dejlig strand, hvor vi fik badet. På vejen tilbage til hotellet var vi i toys r rus, og hygge med at kigge. Vi kom tilbage til hotellet og tog et hurtigt bad, så kørte vi videre til Clearwater.

Efter et par timer i bilen, kom vi endelig frem til hotellet. Da vi var fremme, pakkede vi vores ting ud. Derefter gik på Bob Evans, vi fik burgere og pomfritter. Om morgen, fik vi nem og hurtig morgenmad. Da vi havde pakket bilen, kørte vi til fort desoto park. Her gik vi rundt og så på kanoner og fortet. Bagefter var vi på stranden. Ude på stranden var der en lang bro, ude for enden af broen så vi rokker og delfiner. Så kørte vi videre og nu er vi endt i Orlando

Idag er vi ankommet til vores dejlige hotel i Orlando. Her er en dejlig pool og en masse at lave. De har en starbucks, en pizza hut, en spillehal og en butik. Her er hyggeligt. Vi har ingen planer for i morgen, eller jo en vi skal en lille tur i poolen.

Sanibel Island og fra Fort Myers til Clearwater

Torsdag morgen startede – traditionen tro – alt for tidligt med vågne børn fra 4 tiden. Så vi blev enige om at spise tidligt morgenmad og så tage ud til Sanibel Island før vi tjekkede ud fra hotellet. Med tjekud tid kl 12 kunne det sagtens hænge sammen. Den halve times kørsel til Sanibel Island bød blandt andet på en høj bro med en stigning som med al tydelighed viste at de aldrig har oplevet frost herhenne. Ungerne og jeg nød den fantastiske udsigt ud over øen og Heidi tænkte at det var et godt tidspunkt til lidt stille meditation 😉

Stranden på Sanibel Island var utrolig smuk og fyldt med skaller. Alle andre på stranden havde travlt med at lede efter perfekte skallee, men vi benyttede også lige chancen til at nuppe en dukkert i den mexikanske gulf.

EfterSanibel Island stoppede vi lige ind forbi en kæmpe Toys’r’us på vej tilbage til hotellet. Efter at have tjekket ud satte vi kurs nord på – mod St. Petersburg / Clearwater – uden at vide hvor vi ville sove næste nat. Efter 1 1/2 – 2 timers kørsel mod nord af landevejene holdt vi ind på en Starbucks, fik lidt at drikke og udnyttede deres netværk til at finde et hotel/motel som kunne være målet for dagens kørsel.

Valget faldt på et Ramada Limited i Clearwater så der satte vi kurs imod. På trods af massiv kø de sidste 30km nåede vi frem lige til aftensmad. Så vi tjekkede ind og gik så en kort tur over til et område med en walmart og lidt andre butikker og spisesteder. Aftensmaden blev indtaget på Bob Evans – og alle blev mætte 🙂

Onsdag

Onsdag morgen startede allerede kl 04.30, hvor ungerne mente det var morgen. Det gjorde nu ikke så meget for jeg var allerede vågen.

Da vi alligevel var oppe besluttede vi, at vi ville med en airboat allerede kl 9, så kl 8 gik vi med til vandet. Turen startede stille og roligt. Vi så nogle forskellige fugle og vores guide forsøgte, at finde søkøer. Derefter kom der fart på. Både Sarah og Jacob blev noget overrasket og holdt godt fast i mig. Jacob synes dog ret hurtigt det var sjovt

Vi sejlede gennem en masse smalle kanaler, som naturen selv havde skabt. Et par steder, hvor træerne ikke nået helt sammen var der spindelvæv og masser af små edderkopper. Vores guide forsøgte at lokke alligatorerne frem, men de var nu ikke helt samarbejdsvillige. Men pyt. De voksne så en vaskebjørn og ellers var naturen bare vanvittig smuk

Vores guide havde fortalt om et sted, hvor han tit havde set alligatorer, så da vi havde tjekket ud fra hotellet kørte vi til Turner river Road. Der var en boadwarl, hvor vi så vores første alligator

Derefter kørte vi ned af vejen og jeg kørte for første gang vores kæmpe bil med automatgear. Og kun en gang klodsede jeg bremsen, da jeg ville koble ud

Midt ude i ingenting stod der en postkasse. Vi havde set flere huse og postkasser, men denne stod helt alene

Frokosten blev indtaget på parkeringspladsen ved en Wal-Mart

Derefter kørte vi til Fort Meyers. Vi havde booket et hotel med pool. Den viste sig dog at være møg kold, men alle nået i.

Everglades city

Så er vi ankommet til Everglades City. På vejen tog vi en tur ud til Atlanterhavet. Da vi havde haft det sjovt der gik turen videre. Vi stødte på et skilt om at pantere kunne krydse vores vej. Vi mødte nogle store fugle, som var helt ligeglade med os.

Vi spiste frokost i Everglades City.  Jacob fik burger og vi andre fik fish and chips. I morgen skal vi ud med en airboat. Vi kommer forhåbentlig til at se nogle alligators.

Da vi var ved Atlanterhavet, var vandet 23C og tempaturen har været omkring 26C.